perjantai 16. tammikuuta 2015

Random Facts Friday


Odotan kesää kuin kuuta nousevaa. Selaan päivittäin kevään uutuusvaatteita netissä ja katson välillä kuvia omista kesävaatteistani. Pohdin jo mitä pakkaan ulkomaille mukaan, vaikka matkaan on kaksi kuukautta aikaa. Vaikka ulkona eletään talvea on mieleni ja tämä blogi jo käännetty kohti kevättä. Siksi olikin pakko laittaa tämän postauksen kuvaksi yksi kaikkien aikojen suosikkikesäasuni.

Minulla ei ole ollut 27-vuoden ikään mennessä yhtään reikää hampaissa. Tätä tosin itsekin ihmettelen kovasti, sillä olen aikamoinen sokerihiiri, jonka varmasti ainakin Makuunin myyjät ovat huomanneet. Sinne ajattelin tänäänkin suunnata, kunhan töistä pääsen :D

Olen tunnettu mielipiteeni muuttamisesta. Yleensä seuraavana päivänä olen jo eri mieltä kuin eilen.

Kuljen todella usein tuulipuvussa ja lenkkareissa. Varsinkin sellaisina päivinä kun tukka ja naama eivät ole yhteistyökykyisiä en välitä muutenkaan yhtään miltä näytän ja työpäivän jälkeen vaihdan tuulipuvun päälle, ei ole ongelmaa olla se päällä ihmisten ilmoilla. Myöskään sateinen sää ei inspiroi pukeutumaan ja silloin tuulipuku on suosikki.

En ole kiinnostunut elektroniikasta tipan tippaa ja minulle on ihan sama millainen tv, puhelin tai tietokone on. Onneksi toinen puolisko sitten meillä hoitaa nämä asiat, niin en ole ihan kivikaudella. Vihdoin sain myös hankittua uuden kannettavan tietokoneen, entinen kun olisi sammunut lopullisesti hetkenä minä hyvänsä. Voi olla blogissa ensi viikolla vähän hiljaisempaa, kunnes saan uudelle koneelle kaiken tarvittavan.

  Suosikkiruokani tänä talvena on ollut kasvissosekeitto, johon laitan vain vettä, kasvisliemikuution, porkkanaa, sipulia ja perunaa (suolaa & pippuria) sauvasekoittimella sekaisin, superhalpaa ja terveellistä! Loistava keino säästää rahaa on ruoassa.

Juon joka ilta pullon Soda streamilla hapotettua vettä. Laitteen sain muuta vuosi sitten joululahjaksi ja se on ollut superkovasssa käytössä siitä asti, en voisi enää elää ilman.

  Toivoin joululahjaksi viime jouluna jotain niinkin erikoista kuin uuden kattilan ja paistinpannun. Toissa jouluna toivoin peittoa ja tyynyjä. Mielummin käytännöllistä tavaraa kuin turhaa. Tosin mikään kodinhengetär en todellakaan ole, vaikka näistä tavaroista voisi niin olettaa.

Sanon usein etten osaa tehdä jotain asiaa, vaikka oikeasti en vain viitsi ;)

Minulla on kaksi siskoa ja yksi veli. Ole perheen nuorin. Vanhin siskoni on minua 12 vuotta vanhempi. Kaikilla sisaruksillani on jo useampi lapsi, olen yhteensä 12 lapsen täti!

Mukavaa viikonloppua! :)

20 kommenttia:

  1. Yhdyn myös tuohon reikäosioon, minullakaan ei ole koskaan ollut hampaissa reikiä. Tosin minä en kylläkään ole kauhean kova karkkia syömään. :D Tämä oli kiva postaus, jos sulle vaan sopii niin voisin kopioida sinua tässä ideassa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau, hieno juttu! :) Hampaiden hoito on tärkeää, mutta sekään ei aina auta hammaslaadusta riippuen, onneksi sentään siinä suhteessa hyvät hampaat ettei tarvitse lekurissa jatkuvasti rampata :D

      Joo tee ihmeessä postaus, on niin kiva lukea tällaisia! :)

      Poista
  2. Mullakin on ollut vain yksi reikä hampaissa ja karkkia on tullut kyllä aika kiitettävästi vedettyä :D Tuota kasvissosekeittoa onkin testattava,kiitos vinkistä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me ollaan kyllä vähällä selvitty! :D Kyllä kerran viikossa (ainkin) pitää olla karkkipäivä :D Ja testaa sosekeittoa ihmeessä, mä laitan yleensä 4 isoa porkkanaa, yhden ison (tai 2 pientä) sipulia ja sitä punaista perunaa yhden ison(mikä sen nimi on?) Jos ei halua niin makeaa niin vähemmän porkkanaa :) Olen oikea supersäästäjä välillä ruoassa, tuosta tulee iso annos keittoa jota syön sitten muutaman päivän putkeen. Joten vaikka blogissa saatan vaikuttaa kovalta tuhlarilta, todellisuus on monesti toinen :D

      Poista
    2. Myös bataatti sopii hyvin kasvissosekeittoon! Hirmu isojahan ne on, mutta laitan yleensä sen bataatin kahteen tai kolmeen osaan, koska käytän sitä kuitenkin sen loppu palankin :)

      Poista
    3. Olen joskus meinannut bataattia ostaa, mutta peruna on paljon halvempaa, joten tästä syystä käytän sitä :) Mä en myöskään muuten syö perunaa ollenkaan, ainoastaan tässä keitossa. Toisaalta bataatti tosi vähän vaihtelua! Kasvissosekeittoonhan voi laittaa mitä vain kasviksia joten vain mielikuvitus on rajana :)

      Poista
  3. Kivoja nää tämmöset postaukset :)

    Mulla taas on reikiä aina tullut hampaisiin ihan älyttömän helposti, vaikka olen aina hoitanut hampaani hyvin ja karkkilakossakin tuli juuri vuosi oltua ;) Olisi niin ihanaa, jos reikiintyminen lakkaisi jossain vaiheessa. Mutta ei voi mitään, en ole ollut paikalla sillon kun hyviä hammaslaatuja on jaettu :D

    Kiitos keittovinkistä, menee ehdottomasti kokeiluun! Itsekin haluan säästää nimenomaan ruoassa, jotta rahaa jää kaikkeen muuhun enemmän tai vähemmän tärkeään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikävä kuulla, että reikiä tulee, aina sille ei vain voi mitään, aika pitkälti hammaslaadusta kiinni. Mullakin on kyllä olllut "ongelmia" hampaiden kanssa, nimittäin viisurit täytyy kirurgin poistaa ja se ei ole halpaa touhua :( Vau, vuosi ilman karkkia?! En ikinä pystyisi, retkahtaisin kuukaudessa niin pahasti :D

      Kokeile ihmeessä keittoa, tosi helppo tehdä ja maksaa ehkä 2€ kattilallinen :D Itse haluan säästää ruoassa, mutta silti syödä terveellisesti. Esim. valkoinen pastahan olisi halpaa, muttei kyllä mun ruokavalioon kuulu. Onneksi voi saada sekä hyvää ruokaa että säästö kunhan pohtii vähän mitä kaupasta ostaa :)

      Poista
  4. Haha, Makuunin kassat taitaa tuntea mutkin... :D Viimeksi maanantaina (!) lähdin töistä kesken päivän potemaan kauheaa flunssaani, ja oli pakko palauttaa leffa samalla kävelyllä vaikka ei olisi millään jaksanut. Joo palkintohan sieltä tuli mukaan kun olin niin kauhean säälittävän kipeäkin vielä ... :D Ja ei reikiä mullakaan, vaikka elän karkilla! Viimeksi jo kun teit tämän postauksen, munkin piti, mutta en ole saanut aikaiseksi! Ihan kohta teen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikeesti mua välillä ihan hävettää mennä taas Makuuniin :D Mutta se kuuluu perjantaihin, työviikon jälkeen ansaitsee palkinnon aina! :D Ja en voi ostaa valmista karkkipussia, sillä haluan kaikkea! Silloin kun mä "laihdutin" pidin aina karkkipäivän kerran viikossa, jos en olisi pitänyt ei siitä olisi mitään tullut.

      Ihana kuulla ettei sielläkään tarvitse rampata hammaslääkärissä, mä kun olen aina ajatellut, että kaikillehan niitä reikiä tulee, onneksi ei sitten kuitenkaan :) Mutta muista syistä (viisurit) onkin kohta taas kutsu lekuriin tulossa, jaiks!

      Nyt teet ehdottomasti tällaisen postauksen! !:)

      Poista
  5. Tykkään näistä random facts postauksistasi! :) mulla on sama toi tuulipukujuttu :D ja 12 lapsen täti, wou! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, minä kun mietin, että jaksaako näitä kukaan edes lukea! Joo meidän sukuun on kyllä lapsia siunaantunut, eipä ole ainakaan minun huoli enää tätä sukua jatkaa :D

      Poista
  6. Olipas kiva postaus! :) Ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla, että tykkäsit! :) Mukavaa viikon jatkoa!

      Poista
  7. Oi tuo kasvissosekeitto kuulostaa todella herkulliselta! Nämä tälläiset postaukset on kyllä aina tosi kivoja! :) Hyvää viikonloppua Anne ♥

    VastaaPoista
  8. Olipa kiva lukea näitä <3

    Täällä toinen, jolle ei onneksi tule reikiä hampaisiin :) Meillä on sama määrä sisaruksia, mullakin kaksi siskoa ja yksi veli, mutta niin, että olen meillä vanhin ja saanut omat lapset yli 10 vuotta sitten, kun muut sisarukset tehtailevat vauvoja nyt.

    Mä suuntaan myös katseeni jo kesään, ei tätä talvea muuten jaksa :)

    Heh, tekniset laitteet on tosi mälsiä, mutta onneksi noi toiset puoliskot ovat niistä kiinnostuneita, jottei me jäätäisi ihan muinaiskaudelle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos tykkäsit, minä kun aina mietin jaksaako ketään edes kiinostaa :D

      Se on kyllä todellinen onni, jos on saanut hyvät hampaat, sillä tiedän monta tapausta, ketkä joutuvat käydä hammaslääkärissä vähän väliä ja sinne uppoaa useita satasia :/

      Meidän suvussa on onneksi niin paljon lapsia siunaantunut, ettei siitä ainakaan minun tarvitse huolehtia.

      Todellakin, puhelimeenkin tulee koko ajan jotain uusia päivityksiä, mutta J hoitaa nekin onneksi mun puolesta :D

      Poista
  9. Haha, nää on vaan aina niin kivoja! Mun pitää ehkä baitata sua taas, ja tehdä uusi tällainen itsekin. :) I har you, Makuuni... ;) Paitsi nyt on jo kohta kaks viikkoa takana herkutonta, että menee tonne ens kuun puolelle mun seuraava karkkipäivä. Sosekeitot on myös mun suosikkeja, lisään niihin vielä aina raejuusto että saa protskua, ja vähän siemeniä hyviä rasvoja tuomaan. Ja näkisitpä mut ns. kotipäivinä, millon ei käydä kuin lasten kanssa asioilla nopsaan: pieruverskat, lenkkarit/EMUt, jättitoppatakki, ja syvälle päähän tungettu pipo. Style mama... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, multa oli jotenkin jäänyt ihan kokonaan vastaamatta aiemmin! Tee ihmeessä taas, muista on tosi kiva lukea :) Vitsit nostan hattua sulle, mä en pysty herkuttomaan, siinä käy aina niin että ratkean ja alan syömään herkkuja päivittäin :/ Mulla toimii tuo karkkipäivä :D Ja hei kiitti vinkistä, täytyykin ensi kerralla laittaa raejuustoa, siitäkun tykkään muutenkin. Haha mahtia kuulla, että muillakin on näitä "tyylikkäitä" päiviä :D Niin ja mulla on aika usein kotona päällä yöpuku, saatan vetää sen päälle välillä heti töiden jälkeen :D

      Poista